Contacter la Gare de Courrière

cartouche
call service

Introduction

The Courrière Station is a Belgian railway station connecting Namur to Sterpenich at the Luxembourg border, located in the Namur province.

How to connect with Courrière Station's customer service?
Source : Wikipedia

Established in August 1881, Courrière Station has 2 secure tracks with an underground passage to move between platforms.

The station serves as a stop for the Ciney-Namur connection.

A bus network is available near the station, serviced by TEC Namur Luxembourg.

A free parking area is available for vehicle parking. Courrière Station is an unmanned stop, there is no ticket office.

The station’s address is:

Courriere Station

Rue du Fays

5336 Courrière

  • How to get in touch with Courrière Station?
  • How to contact the lost and found of Courrière Station?
  • How to make a reservation?

How to reach Courrière Station’s customer service?

services-client.be
  • Phone
  • WhatsApp
  • Messenger
  • Contact form

The Courrière Station is part of the SNCB network.

If you need assistance with schedules, services offered at the station, information about connections, or your ticket…

The SNCB customer service is available for all your inquiries through the contact form, via Messenger, by phone at:

+32 (0)2 528 28 28

From Monday to Sunday between 7AM and 9.30PM.

Or through WhatsApp at:

+32 (0)4 92 88 00 00

On weekends from 7AM to 9.30PM and from Monday to Friday from 6AM to 9.30PM.

For sending postal mail, the address of SNCB is:

SNCB Marketing & Sales

Customer Service

B-MS.14

Avenue de la Porte de Hal 40

1060 Brussels

How to reach the lost and found service of Courrière Station?

If you have lost an item during your recent visit to Courrière Station,

You can contact the lost and found service via the contact form.

Using this form, you will make a loss declaration, filling in the category, color, any additional information, and you can also attach a photo.

Upon sending the contact form, you will receive a confirmation email acknowledging your request.

The lost and found service will send you an email once your item has been found.

You will then have 7 days to collect it at the station where it is located free of charge.

The station where your item is located is far from your place of residence?

Es-tu en mesure de t’y rendre?

Dès que l’email vous confirmant que votre article a été retrouvé est reçu, vous avez 7 jours pour demander à ce qu’il soit disponible dans la gare de votre choix.

Cela occasionnera des charges de 5€.

Passé ce délai de 7 jours, si vous n’avez pas récupéré votre objet, il sera renvoyé à la gare de dépôt pour 50 jours. Au-delà de cette période, il ne sera plus possible de le récupérer et il sera donné à une organisation : L’organisation « Petits riens ».

Comment demander un billet de train à la Gare de Courrière ?

Si vous prenez un train depuis la gare de Courrière et que vous voulez réserver votre billet, voici comment procéder :

Des dispositifs automatiques de la SNCB sont mis à votre disposition à la gare de Courrière pour l’achat de votre billet.

Vous avez également la possibilité d’acquérir votre billet directement sur le site de la SNCB.

Suivre la Gare de Courrière sur les plateformes sociales

Facebook

Instagram

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *