Comment contacter la GARE DE MONS ?

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Présentation

La GARE DE MONS est une gare belge, gérée par la SNCB est située à Mons.

La GARE DE MONS a été bâtie en 1841 et a régulièrement subi des rénovations. Elle est située à la jonction de la dorsale wallonne et de la ligne 96.

En 2024, les travaux de rénovation, conçus par l’architecte Santiago Calatrava, devraient aboutir. Cela donnera lieu à une structure élégante et moderne, prenant la forme d’une soucoupe volante recouverte d’acier de verre. Une passerelle panoramique offrira une vue imprenable sur la ville.

La GARE DE MONS est desservie par des trains InterCity, Heure de Pointe et Touristique, ainsi que par l’Omnibus.

Son adresse est :

Gare de Mons

Boulevard Charles Quint

7000 Mons

  • Comment joindre le service client de la GARE DE MONS ?
  • Comment entrer en contact avec le service des objets perdus de la GARE DE MONS ?
  • Comment acheter un billet de train à la GARE DE MONS ?

Comment entrer en contact avec le service client de la GARE DE MONS ?

  • WhatsApp
  • Messenger
  • Téléphone
  • Formulaire de contact

La GARE DE MONS fait partie du réseau de la SNCB. Vous pouvez contacter son service client pour obtenir des informations sur les horaires d’ouverture de la gare et des trains, les services disponibles en gare, le tarif d’un billet, les correspondances, les abonnements proposés, etc.

Le service client de la SNCB est disponible via :

+32 2 528 28 28

du lundi au dimanche entre 7H et 21H30.

  • Via WhatsApp au :

+32 4 92 88 00 00

du lundi au vendredi entre 6H et 21H30.

le week-end entre 7H et 21H30.

The address for sending your postal mail to SNCB is :

SNCB Marketing & Sales

Customer Service

B-MS.14

Avenue de la Porte de Hal 40

1060 Bruxelles

How to contact the lost and found service at MONS STATION?

In order to retrieve your lost item, you will need to report its loss to the lost and found service of SNCB. For this, you will need to complete this contact form.

 You will need to provide the category of your item, the relevant details (colors, condition, specific features…), a photo (if possible).

Upon receipt of your form, you will receive a confirmation email of receipt.

The search will then begin. As soon as your item is found, the lost and found service will send you an email, indicating in which station it is located.

In this email, you will be informed that you have 7 days to retrieve your item in the station where it was found.

Unable to go to that station? You have 7 days to request that your item be transferred to the station of your choice, a fee of 5€ will be charged.

After 50 days, if your item has not been found, the search will be stopped. If you didn’t come to retrieve your item within the 50-day period, your item will be donated to a charity.

How to purchase a train ticket from MONS STATION?

At MONS STATION, you can purchase your tickets at :

  • From the automatic ticket machines
  • At the ticket counters, from Monday to Friday from 5:45 AM to 8:00 PM, and on Saturday and Sunday from 6:00 AM to 8:00 PM.

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