Comment contacter la GARE DE BRUXELLES CENTRAL ?

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About

BRUXELLES CENTRAL TRAIN STATION, commonly known as gare centrale, is a railway station located in the center of Brussels. It is positioned on the line( 0 ) connecting underground the gare du Nord and the gare du midi.

The station was constructed between 1948 and 1952 by architects Maxime Brunfaut and Victor Horta. Its structure was built with reinforced concrete and features steel and glass facades.

BRUXELLES CENTRAL TRAIN STATION is the second busiest station in Belgium, with nearly 63,000 passengers passing through it every day.

InterCity, local, Interregio, and suburban trains pass through Bruxelles centre station, and it is easily accessible via the metro or bus routes.

BRUXELLES-CENTRAL TRAIN STATION is located :

Carrefour de l’Europe 2,

1000 Brussels

  • How to reach the customer service of BRUXELLES CENTRAL TRAIN STATION ?
  • How to contact the lost and found service of BRUXELLES-CENTRAL TRAIN STATION ?
  • How to purchase a train ticket at BRUXELLES-CENTRAL TRAIN STATION ?

How to contact the customer service of BRUXELLES-CENTRAL TRAIN STATION ?

  • WhatsApp
  • Messenger
  • Phone
  • Contact form

Do you want to contact the customer service of SNCB to get information about BRUXELLES CENTRAL TRAIN STATION, train schedules, ticket prices, connections, services provided at the station, the lost and found service…

A customer service agent from SNCB will be available via Messenger, through a contact form or by phone at the :

025 282 828

Monday to Sunday from 07:00 to 21:30.

Customer support can also be reached in writing via WhatsApp at :

04 92 88 00 00

Monday to Friday from 06:00 to 21:30.

Saturdays and Sundays from 07:00 to 21:30.

Do you need to send a postal letter to the headquarters of SNCB ? The contact address isest :

SNCB Business & promotion

Client Assistance

B – MS. 14

Avenue de la porte de Hal 40,

1060 Bruxelles

Comment joindre le support des articles égarés, de la GARE DE BRUXELLES-CENTRAL?

Si vous avez récemment visité la gare de Bruxelles-Central et égaré un article personnel comme un ordinateur ou un doudou…

Pour signaler la perte de votre article, vous devez contacter le support des articles perdus de la SNCB.

Votre rapport de perte doit être soumis via un formulaire de perte. Dès réception de votre rapport de perte par le support des articles perdus, vous recevrez un email de confirmation. Un représentant du support des articles perdus vous contactera dès que votre article sera retrouvé. Lors de la soumission de votre rapport de perte, n’hésitez pas à fournir une description détaillée de votre article et, si possible, une photo.

Une fois votre article retrouvé, vous aurez 7 jours pour le récupérer à la gare où il a été trouvé.

Si vous ne pouvez pas vous rendre à cette gare, vous pouvez demander son transfert à un guichet, moyennant des frais administratifs de 5€.

Après 50 jours, tout article non réclamé sera remis à une association, actuellement en 2023 « Au petits riens ».

Si votre article n’est pas retrouvé, vous serez informé au 7e, au 20e et au 50e jour, date à laquelle les recherches seront arrêtées.

Comment acquérir un ticket de train depuis la GARE DE BRUXELLES-CENTRAL ?

À la GARE DE BRUXELLES-CENTRAL, vous pouvez acheter vos billets de train :

  • Au guichet : du lundi au vendredi de 6H15 à 22H.
  • Sur les bornes automatiques

Vous pouvez également prévoir l’achat de votre billet de train en ligne via le site web.

La Gare de Bruxelles Central est ouverte de 4H15 à 1H.

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