track my POINT P parcel – A broad array of building materials for new construction or renovation projects
track my POINT P parcel : POINT P is a network for distributing building materials that was established in 1979. Today, the brand operates nearly 1000 sales outlets and employs over 10,000 staff. Additionally, it also runs its own internal training schools.
POINT P supports its customers with their projects by offering advice and high-quality products. It is also a French brand that provides an extensive selection of materials and the opportunity for digital simulations.
- What steps should I take to track my parcel at POINT P?
- I want to file a complaint at POINT P
- How can I return my POINT P parcel?
- How do I get in touch with POINT P customer service?
how to track my parcel and find out the delivery date of my order from POINT P
Desire to monitor the progress of your parcels and ascertain the delivery date of your order? We can assist you around the clock, every day [independent service from the brand – Use of our service requires a parcel tracking number – An order number is insufficient]. Contact us:
On the day your parcel is shipped, the brand will send you a confirmation email with a link.
If you can’t find it, be sure to check your spam or unwanted emails.
Following this, you can click on the link in your email to view the progress of your parcel delivery.
It is also possible to access your order tracking via your personal account. To do so, simply visit the official website. Click on this link to proceed: https://www.pointp.fr/connexion.
In your order history, you will find details regarding the transit of your parcel.
reach out to POINT P by phone
The brand doesn’t maintain a unified number for contacting their customer advisors.
However, you can locate the contact details of various agencies by visiting the following link: https://www.pointp.fr/nos-agences.
Simply provide your city or postal code.
A dedicated advisor will take on the task of answering all your inquiries.
how to get in touch with POINT P via email or online form
You can also make inquiries or pose questions to POINT P via electronic mail.
To access their online contact form, click on this link: https://www.pointp.fr/une-demande-ou-une-suggestion.
Messages can also be sent to their email address at: contactweb@pointp.fr.
A brand representative will be committed to addressing your concerns promptly.
how to correspond with POINT P via postal mail
You may also opt to correspondde son domicile pour envoyer une missive de doléance ou procéder à un renvoi d’article. Nous recommandons la rédaction d’une missive avec envoi recommandé et avis de réception.
Votre requête doit être expédiée à l’adresse suivante :
Saint-Gobain DistributionBâtiment
Tour Saint-Gobain
12 place de l’Iris
92400 Courbevoie
France
La marque s’engage à fournir une réponse à vos interrogations dans les délais les plus courts.
comment décliner la réception d’un paquet POINT P
Si vous constatez une anomalie flagrante sur l’aspect de votre paquet, vous avez la possibilité de le rejeter.
Il est effectivement essentiel de procéder à un examen minutieux de votre colis à son arrivée.
Vous devrez par la suite notifier le souci au service à la clientèle de la marque ainsi qu’à votre transporteur.
procédure de renvoi d’une commande POINT P
Conformément à l’article L.221-18 du Code de la consommation, vous jouissez d’un droit de rétractation d’une durée de quatorze jours.
Pour réexpédier la marchandise, un formulaire de renvoi doit être rempli et les articles doivent être renvoyés en état impeccable.
Vous pouvez par la suite retourner le colis muni du formulaire par la voie de la poste à la marque.
Cependant, les coûts liés au transport sont à votre charge.
modalités pour obtenir le remboursement d’une commande POINT P
À la suite de la réception de votre colis en retour, la marque procédera à l’inspection de la condition de vos articles et confirmera votre remboursement.
La restitution financière sera réalisée sans tarder par le même canal que celui employé pour le paiement initial.
Le remboursement s’effectuera sous un délai de 14 jours suivant la réception du paquet de retour.
Vous pouvez aussi engager une conversation avec un représentant de la marque via ses plates-formes sociales :
Facebook : https://www.facebook.com/pointp/
Instagram : https://www.instagram.com/pointp_fr/
YouTube : https://www.youtube.com/user/pointpmateriaux
Twitter : https://twitter.com/PointP_fr
Pinterest : https://www.pinterest.fr/pointpofficiel/
LinkedIn : https://www.linkedin.com/company/point.p-matériaux-de-construction—sgdbf/