comment contacter le service client DHL

cartouche
call service
call service
numero service client belgique

want to contact the DHL customer service – via phone, email, chat, or social media

numero service client belgique
DHL your transport partner in Belgium

how to reach the DHL customer service: You want to send your parcel using DHL Express, the specialist in international shipping? Indeed, DHL is the leader in logistics worldwide. Its operations are spread across over 220 countries around the globe. Moreover, you can also simply send a letter to your loved ones. From its website, you are invited to use all the options to get in touch in order to possibly benefit from its services and offers.

Contact DHL find HERE all the ways to reach the carrier DHL

If you are considering using the DHL service, you have the ability to quickly contact the customer service.

Contact DHL customer service quickly and easily

The customer service is available to answer all your queries, including:

How to reach DHL by phone

For all kinds of questions related to express shipment, the customer service is at your disposal (shipment, tracking, or others). You can contact them at the number +32 2 715 50 50. Additionally, the digital assistant is available 24/7 to assist you from the contact site.

By email or contact form

You can submit your complaint or feedback using the contact form available on the website.
The form to contact DHL

How to send a postal letter to the transportation company DHL?

You can send your letter to the customer service of DHL PARCEL BELGIUM S.A., Essenestraat 26, 1740 Ternat.

numero service client belgique

Follow DHL on social networks

A customer manager is available for you via a private message or on Messenger in DHL’s social media:

  • Facebook ;
  • Instagram ;
  • Youtube ;
  • Linkedin.

How to file a complaint in case of a dispute with DHL?

From the DHL contact form, get in touch with the DHL Express managers.

Inform the DHL Express management of your remarks. Please mention your DHL Express tracking code forpermettre une réponse prompte. Enfin, spécifiez aussi votre numéro de téléphone afin qu’un rappel puisse être effectué.

Toutes les réclamations doivent être adressées à DHL par écrit à l’adresse suivante DHL PARCEL BELGIUM S.A., Essenestraat 26, 1740 Ternat. Dans un délai de trente (30) jours à compter de la date d’acceptation de l’Envoi par DHL, faute de quoi DHL décline toute responsabilité. La réclamation est limitée à une demande par envoi, le règlement de cette demande constituant un accord complet et définitif pour toute perte ou dommage lié à l’envoi.

Comment réclamer un remboursement auprès de DHL ?

Sur demande, DHL accordera un avoir ou un remboursement du montant payé par le client pour un envoi DHL Express dont la livraison intervient après le délai de livraison indiqué par DHL. Pour les envois comprenant plusieurs éléments, les garanties s’appliquent à chaque élément de l’envoi. En cas de retard de livraison pour une partie de l’envoi, un crédit ou un remboursement est accordé pour l’intégralité de l’envoi.

Il est de votre responsabilité de signaler à DHL tout retard de livraison, par courrier et en appelant le numéro +32 2 715 50 50, dans un délai de 14 jours civils à compter de la date de l’expédition, et de fournir à DHL un numéro de compte, une référence de bordereau d’expédition, la date d’expédition et les informations concernant le destinataire.

Pour bénéficier pleinement des offres de DHL et de ses services, il est essentiel de connaître les avantages et les modalités du service et des offres. Pour plus de détails, veuillez contacter le service client.

https://comment-joindre.be/ est un service d'assistance généraliste par téléphone, d'annuaire et de mise en relation.  - Ce service est indépendant de toutes les marques et n'agit pas en leur nom.  Seul le service client OFFICIEL d'une marque est en mesure de vous fournir un renseignement approprié à votre situation.  - Veuillez consulter NOS CGU avant d'utiliser nos services.

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *