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Overview

ECOPOWER is a Belgian renewable energy cooperative founded in 1991 in Berchem, Flanders.

The history of ECOPOWER begins in 1991, when the environmental activist group « Milieuactie » launches a campaign to promote renewable energy. The campaign is successful and the cooperative is created to finance renewable energy projects. ECOPOWER is the largest energy cooperative in Belgium, with over 38,000 members.

In the beginning, ECOPOWER focuses on financing small-scale projects, such as solar panels and wind turbines.

Over the years, the cooperative grows and starts to finance larger projects, such as wind parks and hydroelectric power stations.

In 1999, ECOPOWER launches its activity as an energy supplier. The cooperative offers electricity from renewable sources to its members.

 In 2001, ECOPOWER ventures into the sale of solar panels and renewable energy equipment.

Today, ECOPOWER is a major player in the energy transition in Belgium. The cooperative provides electricity to over 38,000 Belgian households and businesses. ECOPOWER is also a key player in the development of renewable energy in Belgium. The cooperative has financed over 1,000 renewable energy projects, including wind parks, hydroelectric power stations, and solar panels.

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If you want to contact the customer support at ECOPOWER for information regarding contract subscription, becoming a cooperator, billing, reporting a move, modifying/adding a contract, filing a complaint, ordering pellets…

The customer support at ECOPOWER is available through email, through contact form, or phone at:

03 287 37 79

Les lundis et vendredis de 9 h à 13 h.

Pour l’envoi de vos correspondances, l’adresse de livraison est :

Ecopower Reconnu CV

Posthoflei 3 boîte 3

2600 Berchem

Comment devenir client chez ECOPOWER ?

Vous désirez adhérer comme client d’ECOPOWER ?

Pour souscrire à un contrat, il vous faudra d’abord remplir le formulaire d’inscription disponible ici. Pour devenir client, être coopérateur est requis.

Un e-mail de confirmation vous sera envoyé, ensuite le service client d’ECOPOWER vous contactera pour créer votre contrat.

Comment formuler une réclamation chez ECOPOWER ?

Vous êtes client chez ECOPOWER et vous avez une demande de réclamation à faire concernant les prestations effectuées ?

Votre réclamation devra être adressée au service client d’ECOPOWER via formulaire de contact, par e-mail ou par téléphone au 03 287 37 79.

En cas de non-satisfaction concernant le traitement de votre demande par le service client d’ECOPOWER ?

Il vous sera possible de contacter un intermédiaire.

Vous pourrez prendre contact avec l’Ombudsman de l’énergie :

Intermédiaire de l’Énergie

Avenue Roi Albert II 8,

Boîte 6

1000 Bruxelles

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