Vous cherchez à contacter Volkswagen ?

cartouche
call service

Volkswagen (“Car of the people” in German) is a German automotive brand established in 1937 at the initiative of the German Labour Front led by Adolf Hitler. The Volkswagen Group also owns the German vehicle brands Audi AG, the Spanish Seat, and the Czech Republic’s Skoda. In 2023, the group ranked second in the global Top 10 automakers list with, in order, Toyota, Volkswagen, Hyundai-Kia, the Renault-Nissan-Mitsubishi alliance, Stellantis, General Motors, Ford Group, Honda, Suzuki, and BYD.

How to reach Volkswagen online?

For information about Volkswagen, the Belgian website allows the public (in French or Dutch) to find all the brand’s offers. On the website, in the menu or on the homepage, you can select models, view all offers, or find a nearby dealer.

How to contact Volkswagen customer service by phone?

For any questions or issues, you can reach Volkswagen’s customer service by phone by dialing the number +32(0)27540200

The phone number for the headquarters in Germany is +49-5361-9-0, and for customer service in Germany, the number is +49800-8655792436

How to contact Volkswagen assistance?

To avail of the right to assistance, your Volkswagen must be maintained and repaired according to the manufacturer’s specifications by an authorized Volkswagen Service Partner. If this is the case, Volkswagen Assistance commits to intervene 24/7, including weekends and holidays, as soon as possible. To contact Volkswagen assistance, you must call +32022337502.

How to contact Volkswagen customer service by email?

If you prefer to contact Volkswagen’s customer service by email, you have the option to use this email address: customercare@volkswagen.be

How to contact Volkswagen customer service by mail?

Have a question? A complaint? If you have not been able to reach Volkswagen by phone or email, you can contact the brand by mail in Belgium at the following address:

Volkswagen Import

D’Ieteren Automotive SA

Leuvensesteenweg 639

3071 Kortenberg

The postal address for the headquarters in Germany is:

Volkswagen

Berliner Ring 2

38440 Wolfsburg

How to contact Volkswagen via social media in Belgium?

To contact Volkswagen, you can also reach out through social media. The brand is present on most platforms:

Contact Volkswagen on Facebook

Contact Volkswagen on Instagram

Contact Volkswagen on Linkedin

These social media platforms may not be the best way to contact the brand, however, you can find their news and job offers.

Where to find a Volkswagen dealership in Belgium?

The Volkswagen Group is international and has numerous dealerships throughout Belgium. Whether you need maintenance or a test drive, want to enhance your Volkswagen experience with new accessories, or need guidance for your next purchase, there is always a Volkswagen dealer near you to assist and advise you. To find one, visit the website. Simply enter your address.pour obtenir toutes les informations de contact (adresse, courriel, numéro de téléphone, horaires d’ouverture…).

Comment planifier un test de conduite Volkswagen en Belgique ?

Vous pouvez fixer un rendez-vous pour effectuer un essai avec une Volkswagen de votre choix. Il vous suffit de visiter la page dédiée aux essais gratuits. Vous recevrez une réponse dans les 24h avec un suivi personnalisé et sans aucune obligation d’achat.

Réclamation, que faire si un litige survient avec Volkswagen ?

En cas de litige avec Volkswagen, vous devez d’abord essayer de joindre le service client de la marque par téléphone, courriel ou courrier pour exposer votre problème et essayer de trouver une solution. Si le problème persiste, vous avez la possibilité de demander l’aide de la médiation ou de la conciliation. Pour les problèmes liés à l’achat ou à la vente de voitures neuves ou d’occasion en Belgique, vous pouvez contacter la Commission Automoto :

  • par voie postale

Commission Automoto

Avenue Jules Bordet 164

1140 Bruxelles

Vous pouvez également soumettre une demande ou une réclamation via le site web ou écrire au médiateur North Gate II, Boulevard du Roi Albert II/Koning Albert II laan, 8 bte 1/8 bus1, 1000 Bruxelles/Brussel. Pour des problèmes liés au financement, il est conseillé de contacter l’Ombudsman en conflits financiers : Ombudsfin, North Gate II, Boulevard du Roi Albert II 8 bte 2, 1000 Bruxelles.

Enfin, les clients mécontents ont également la possibilité de se rendre sur la plateforme de résolution en ligne des litiges mise en place par la Commission Européenne.

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *