Présentation
FLIXBUS est une entreprise de transport longue distance d’origine allemande.
Créée en 2013, FLIXBUS est rapidement devenue l’un des principaux opérateurs de bus en Europe.
C’est à partir de 2015 que FLIXBUS a débuté ses activités en Belgique. FLIXBUS dessert plus de 15 villes en Belgique, notamment Anvers, Bruxelles, Charleroi, Gand, Liège et Namur.
En Belgique, FLIXBUS propose des liaisons au niveau national et international, telles que Paris, Amsterdam, Berlin et Londres.
- Comment communiquer avec le service client de FLIXBUS ?
- Comment faire une réservation chez FLIXBUS ?
- Comment annuler ma réservation chez FLIXBUS ?
- Comment soumettre une réclamation chez FLIXBUS ?
Comment contacter le service client de chez FLIXBUS ?
- Téléphone
- Courrier
Si vous avez des questions concernant une réservation, le paiement, un remboursement, des informations sur un trajet, une réclamation, une modification ou une annulation de votre réservation ou si vous avez besoin d’une facture, vous pouvez joindre le service client de FLIXBUS par e-mail ou par téléphone au :
+32 1 76 36 04 12
Pour envoyer un courrier, vous pouvez utiliser l’adresse suivante :
FLIX SE Friedenheimer Brücke 16, 80639 München
Comment faire une réservation chez FLIXBUS ?
Envisagez-vous de réserver chez FLIXBUS ?
La manière la plus simple d’effectuer une réservation de trajet chez FLIXBUS est de le faire en ligne via le site ou l’application.
To make your booking, go to the website or app, then enter your departure city, destination city, dates, and the number of travelers.
FLIXBUS will offer you multiple journeys and you will be able to select the one that best suits your needs.
Once the journey is selected, you will need to provide your personal information, choose your seat, and confirm your reservation by making the payment.
Don’t want to book online? You can visit a FLIXBUS sales point or purchase your ticket directly from the driver on the day of your journey. If you purchase your ticket from the driver, the fare will be higher.
How to cancel my FLIXBUS reservation?
You have booked a journey with FLIXBUS and need to cancel it?
You can cancel your reservation:
- Online via your customer account on the FLIXBUS website or app.
To cancel, you will need to go to your customer account, then click on « Reservation. » Once you are on your reservation, you will need to click on « Cancel » and follow the provided instructions.
- By phone at +32 1 76 36 04 12
- At a FLIXBUS sales point
In Belgium, FLIXBUS allows you to cancel your reservation up to 15 minutes before the bus departure. However, depending on the cancellation date, fees may be charged:
- At least 1 day before departure: No fees will be charged; you will be reimbursed in full with a voucher.
- From 1 day to 15 minutes before departure: You will receive a partial refund in the form of a voucher; cancellation fees will be up to a maximum of 30€ (rate indicated as of 28/09 and subject to change).
How to file a complaint with FLIXBUS?
If you have recently traveled with FLIXBUS and have a complaint regarding the driver, onboard facilities, safety, or any other issues, you can submit your complaint to FLIXBUS customer service viacontactez-nous, remplissez le formulaire ci-dessous pour obtenir une réponse rapide de notre équipe de service client.